Importanta infotripurilor

Suntem in plina primavara. Ne pregatim intens de sezonul de vara iar acum este vremea infotripurilor.

Cred ca stiti cu totii ce sunt infotripurile, dar daca sunt persoane care nu le cunosc prea bine, le voi descrie in cateva cuvinte.

Infotripul este acea “calatorie” organizata de un touroperator pentru agentiile de turism partenere (revanzatoare). Intr-un infotrip se viziteaza o anumita destinatie, se viziteaza hotelurile, statiunile, se “testeaza” hotelurile, restaurantele, cluburile si se fac si vizite la diverse obiective turistice. Un infotrip nu este o vacanta, ci este un fel de excursie de “recunoastere” a locului respectiv pentru a te familiariza cu destinatia si a sti ce sa recomanzi turistilor atunci cand acestia vor sa mearga in vacanta.

Cat de utile sunt infotripurile?

Te-ai gandit vreodata la aceasta intrebare? Daca ai fost pana acum in cel putin un infotrip, stii la ce ma refer. Daca ai fost chiar in mai multe infotripuri pana acum, cu siguranta ti-ai pus aceasta intrebare.

Eu am fost in destule infotripuri pana acum si pot spune ca sunt foarte utile insa depinde foarte mult de cum sunt organizate si cat de incarcat este programul.

Un inforip in care am fost acum cativa ani, in care m-am simtit foarte bine si m-am intors cu informatii foarte utile a fost in Insula Zakynthos. Programul de vizitare al hotelurilor a fost destul de lejer. Cred ca am vazut in jur de 10-15 hoteluri in 3 zile. Poate ai sa ma intrebi ce am facut in restul timpului, avand in vedere ca au fost cateva zile petrecute acolo. Am vizitat putin insula, am mers sa vedem toate statiunile cunoscute, am avut timp sa ne plimbam putin prin statiuni cat sa ne facem o idee despre ce pot gasi turistii in sezon. Avand in vedere ca infotripurile se organizeaza in afara sezonului, statiunile inca nu erau complet renovate in momentul in care le-am vazut noi, insa noi trebuia sa vedem cu un ochi de profesionist in turism, sa putem vedea potentialul statiunii si cui se adreseaza. Ce mi-am placut foarte mult in Zakynthos a fost plaja Navagio. Plaja Navagio (cunoscuta si sub numele de Shipwreck) este una din primele 10 cele mai frumoase plaje din lume. Poti admira aici frumoasa priveliste de la inaltime sau poti merge intr-o excursie de o zi (ce include si Grotele albastre-Blue Caves) ca sa viziteti plaja (aici se poate ajunge doar pe apa) si sa te bucuri si de o baie de soare!

Cred ca este foarte importanta calitatea unui infotrip, iar cand spun acest lucru ma refer la organizarea si complexitatea lui. Dupa parerea mea un infotrip bine organizat va include:

• maxim 6 vizite la hoteluri pe zi (altfel nu vei putea retine mare lucru si vei ajunge sa incurci hotelurile intre ele iar la finalul zilei vei fi foarte obosit si vei stii ca a doua zi o vei lua de la capat)
  • vizitarea statiunilor cu timp liber in fiecare statiune
  • testarea cazarilor si restaurantelor hotelurilor (recomand ca toti participantii in infotripuri sa fie cazati la hotelurile pe care le vor promova si la care vor trimite turisti in sezon; mentionez acest lucru deoarece am intalnit infotripuri in care vizitai hotelurile din oferta dar cazarea participantilor la infotrip se facea in alte hoteluri decat cele din oferta touroperatorului respectiv)
  • timp pentru dezbateri/workshop cu participantii la infotrip. Este foarte important sa stii ce isi doresc turistii; daca esti touroperator si organizezi chartere pe o anumita destinatie, este foarte important sa stai de vorba cu agentiile care vor vinde pachetele organizate de tine pentru ca aceste agentii se lovesc de problemele aparute la destinatie, de dorintele si de “plangerile” clientilor. Chiar daca unele agentii vor da feedback negativ unui anumit hotel sau serviciu, este bine de stiut acest lucru pentru ca astfel pot fi indreptate lucrurile.

Infotripurile ne ajuta sa cunoastem atat destinatiile, specificul intalnit de la o tara la alta, serviciile oferite de hoteluri, restaurante, modalitatile de distractie, vizitele si excursiile ce pot fi facute in fiecare loc in parte.

Consider ca a merge intr-un infotrip este o experienta ce nu trebuie sa lipseasca nici unui consultant de turism. Cu cat cunosti mai bine destinatiile, cu atat poti oferi consultanta clientului tau.

Am observat cu parere de rau ca anul acesta nu s-au mai organizat atat de multe infotripuri ca in anii trecuti. Este pacat pentru ca avem din ce in ce mai multi turisti foarte bine informati, uneori unii dintre turisti cunosc mai bine destinatia in care vor sa mearga decat consultantul de turism la care apeleaza pentru informatii si recomandari. Turismul este un domeniu frumos, iar a alege o vacanta este un lucru foarte important. De aceea, noi, cei ce lucram in turism si suntem pasionati de vacante si calatorii, trebuie sa fim cat mai bine pregatiti. Nu este suficient ce am invatat pana acum. Suntem intr-o lume a schimbarii si de aceea trebuie sa invatam permanent, pentru a fi pregatiti tot timpul si pentru a pune un zambet pe fata fiecarui turist care ne trece pragul!

Credit foto: unsplash.com

Tags : Carmina Nitescuconsultant de turismconsultanta in turisminfotripmarketing si comunicare in turism
Carmina Nitescu

The author Carmina Nitescu

Ofer servicii de marketing și comunicare pentru companiile de turism, sunt trainer și organizator de evenimente tematice.

Tel: 004 0745 310 811 | Email: carmina@turismmarket.com

5 Comments

1. Sunt de acord ca infotripurile ne ajuta sa crestem vanzarile pentru destinatiile vizitate atat timp cat sunt organizate profesionist, sunt perfecte daca imbina utilul cu placutul, in felul asta ne intoarcem cu forte si cunostinte noi la serviciu. As completa cu mentiunea ca este important sa vizitam tipul de camera cel mai vandut, uneori hotelierii ne prezinta multe apartamente. Intotdeauna am simtit ca o datorie a mea vanzarea mai multor pachete turistice pentru tour-operatorul care m-a invitat in infotrip pentru ca este evident ca implica mari cheltuieli din partea acestuia.

2. Si eu am fost intr-un singur infotrip pana acum dar chiar am vazut o schimbare. E altceva cand tu personal ajungi sa stii bine un hotel/o zona sau o tara. Oamenii de la teleon te simt ca esti entuziasmat si vor merge pe recomandarile tale de multe ori.

3. de cand am vazut titlul articolului am simtit nevoia “sa ma plang”: infotripurile sunt GROZAVE. Nu doar ca reusesti sa vinzi o destinatie muuult mai bine, dar te si deschide ca agent.
    DAR, nu se poate face din infotrip o obligatie: patronul nu este obligat sa te trimita in infotrip, asa cum nici agentul nu trebuie sa vanda doar destinatiile vazute in infotrip!!! Am avut cativa zeci de agenti la interviu care mi-au spus: “nu prea vand Turcia ca nu am fost. Vand Halkidiki ca am fost.” Nu e corect fata de tine, ca si agent, fata de patronul tau si nu in ultimul rand fata de clientul tau. Nu ai acces la infotripuri (din sute de motive), nu-i nimic. Sunt alte surse de informare extrem de pertinente. Nu dezvlot aici, pentru ca nu despre asta este vorba.

Si inca ceva: am auzit clienti care au pretentia ca fiecare agent sa fi fost in infotrip si fac din asta o conditie la vanzare!!! N-ai fost in infotrip, nu cumpar de la tine.