Tendinte in M.I.C.E in 2016 : TeamBuilding

TeamBuilding Concept on the Cogwheels.

Asa cum povesteam in ultimul meu articol, specialistii M.I.C.E (Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions) urmaresc tendintele pe fiecare segment al industriei si fac analize la inceputul fiecarui an.

Am scris deja despre Entertainment, as trece la cateva dintre tendintele din TeamBuilding.

    1. Avem mai multe activitati indoor

Clientii au devenit interesati de activitati cu o durata mai scurta, dar cu impact si scop bine determinat, preponderent organizate indoor, fara a fi necesar sa se deplaseze prea departe de sediul lor, sau chiar organizate in biroul lor, intr-o sala de conferinte. Ne jucam, insa totul are un sens, se ating niste obiective de la inceput discutate, se creeaza ceva concret (exemplu: programe de tip Big Picture;  sau jocuri de construit, etc).

Evident, inca se solicita si activitatile de teambuilding outdoor; acest trend nu va lipsi niciodata. Insa cerintele sunt mai structurate, nu doar mergem in teambuilding-ul acela clasic, de distractie, acum facem si debriefing la final, tragem concluzii, aplicam apoi in viata de zi cu zi (la modul ideal 🙂 ).

    2. Folosim mai multa tehnologie

Desi pare un déjà vu (da, am mai discutat despre acest aspect), suntem martorii unei utilizari din ce in ce mai ample, a tehnologiei in industria evenimentelor.

Si in teambuilding, deja jocurile de tip Discover the City folosesc aplicatii si smartphones, harti online, virtual assistants, camere video, etc.

Informatiile se transmit in timp real de la participanti pe un server, de unde formatorii / trainerii le preiau si le prelucreaza, astfel, la maxim o ora dupa ce jocul este finalizat, avem si primele concluzii.

Este momentul perfect pentru a fi diferit; stiu, suna a cliseu, insa aceasta este realitatea. Ne folosim de tehnologie, urmarim obiectivele clientului, incercam sa obtinem un maxim de engagement din partea participantilor, pentru ca in final compania sa simta justificarea investitiei facute; adica acel ROI (return on investment).

    3. Gamification

Gamification, in definitia clasica de wikipedia, este utilizarea tehnicilor specifice jocului in contexte non-joc.

In teambuilding si nu numai, se folosesc mecanici specifice jocurilor video, gamification preluand elementele des intalnite in jocuri, precum barele de experienta, sistemul de level up, achievementurile, clasamentele dintre jucatori, toate fiind transpuse in viata reala in asa fel incat persoanele implicate in diferitele activitati cotidiene sa le perceapa intr-un mod mult mai distractiv si antrenant, imbunatatind astfel rezultatul final.

Gamification este folosit de catre companiile de training si teambuilding pentru a motiva participantii, dar si pentru a crea competitii sanatoase intre echipe. Orice tip de business poate folosi gamification, adaptat, evident, pe cerintele si nevoile specifice fiecaruia.

Daca vrei sa povestim mai multe despre evenimente, tendinte, Do´s and Don´ts, te asteptam la workshopul din 18 Februarie, “Creatori de M.I.C.E. Formula 1 pentru Event Planneri“, ajuns la editia a doua. Detaliile le gasesti aici.

[custom_author=Izabela Glomnicu]

Tags: evenimente in turismevenimente turism marketevent plannerIzabela GlomnicuMari creatori de MICEMICEspecialisti in turismturismturism market

Leave a Reply